Олфектори

Ol.factory: Відчуття бізнесу через аромат

Христина Курганська, ольфакторний експерт, засновниця та СЕО  Ol.factory aromabranding agency, розповіла «Печерській Асамблеї»про вплив ароматів на підсвідомість людини та про роботу ольфакторного фахівця.

Сенсорний маркетинг дозволяє взаємодіяти не лише зі свідомістю, але й з підсвідомістю покупця на будь-якому етапі комунікації. Спершу варто зрозуміти, навіщо взагалі потрібен аромат для бренду.

Людина пам’ятає запахи набагато чіткіше, ніж звуки або картинки. Ну а будь-який аромат – це завжди асоціація з його носієм, такий собі тригер. Саме тому важливість створення корпоративного запаху (аромабрендинг) залишається в топах комунікації – він запам’ятається клієнту на підсвідомому рівні; зловивши цей запах навіть частково, людина відразу згадає про бренд. Такий процес можливий завдяки лімбічній системі в організмі людини – вона обробляє всю інформацію. Технології аромамаркетингу навіть дозволяють змінювати настрій клієнта за допомогою тих чи інших ароматів. Одні бадьорять, інші – заспокоюють, треті – налаштовують на ефективну комунікацію. Звідси виникає ключова цінність: створення індивідуального аромату – комбінування звичних нам запахів у цільну картинку, при взаємодії з якою покупець буде емоційно прив’язуватися до покупки або ж до події в певному місці.

Інтегруючи в бізнес-стратегію певні аромати для купівлі, можна досягнути безлічі інших ефектів: 

1. Запахи збільшують оцінну вартість товару. Люди, які перебувають в ароматизованому просторі, схильні переплачувати. 

 2. Поліпшення споживчого досвіду. Дослідження доводять, що людина у приміщенні з приємним запахом почувається більш радісно в середньому на 40%. 

3. Пряме зростання продажів. Аромати – потужні тригери, які стимулюють бажання купувати. Наприклад, магазини Exxon On The Run використовували запах кави у своїх відділеннях і досягли підвищення продажів цього товару на 55%. 

4. Запахи для залучення покупців допомагають запам’ятати бренд. Ті, кому сподобався аромат, із більшою ймовірністю повернуться до його джерела. 

 5. За допомогою ароматів маскують неприємні або зайві запахи – це працює однаково добре в аптеках, меблевих магазинах, ресторанах чи готелях.

Запах – це найпростіший спосіб переналаштувати себе, оскільки наші реакції залежать від настрою, ну а його можна «перемикати», використовуючи ті чи інші аромати. Тому ольфакторний експерт добирає ароматику для бренду, яка чітко відповідає запитам клієнта, позиціюванню його бренду і tone of voice цільового споживача.

Христино, розкажіть, чому ви обрали напрям аромамаркетингу і досить незвичайну професію ольфакторного фахівця?

Я вже понад десять років працюю в царині парфумерії. Усе почалося з ритейл-проєкту – мережі бутиків KAMANA. Ми з командою працювали над тим, щоб вивести на український ринок світові бренди нішевої парфумерії. Згодом я помітила, що в наших клієнтів є запит на аромати не тільки для особистого користування, а й для власного бізнесу: вони потребували професіонала, який зміг би створити аромат для їхньої локації, усунувши недоліки, і забезпечити розв’язання основних завдань бренду. Ми провели дослідження українського ринку й зауважили, що тут є велика перспектива для використання аромату як маркетингового інструмента: аромадизайн приміщень, аромабрендинг, ароматизація сувенірної продукції та багато іншого. Аромати для бізнесу, як і парфумерія, несуть певний посил, який власники бренду бажають передати своїм клієнтам. Тут допомогла моя освіта – я пройшла навчання у Грасському парфумерному інституті у Франції, що дозволило глибше зрозуміти функціонал і особливості запахів. Моє завдання як ольфакторного експерта – знаючи ці особливості, перевести меседж бізнесу в комплексний аромат та інтегрувати його в маркетингову стратегію компанії клієнта.

Що означає аромат особисто для вас?

Передусім це інструмент. У наш час, особливо зараз, дуже важливо утримувати себе в позитивному вайбі – залежно від ситуації є бажання або заспокоїтися, або збадьоритися, або відчути приплив творчої енергії. І аромат – найпростіший і найзручніший інструмент, який дозволить не просто наповнитися таким настроєм, але й зберегти продуктивність на всі сто відсотків.

Його функціонал дуже легко розкрити на прикладі ароматизації домашнього простору. Як ви знаєте, багато хто воліє (і це правильно) зонувати свій будинок: спальня, передпокій, вітальня – кожна зона має своє призначення. Для кожної з них можна дібрати правильний аромат, який дозволить відчувати певні емоції. Наприклад, ароматизувати повітря у спальні краще запахами, які налаштовують на інтимний лад або розслаблюють, щоб ваш сон був міцним і здоровим.

Чи успішний аромамаркетинг на світовому ринку?

Однозначно – так. Сьогодні цей напрям продовжує активно впроваджуватися. Безліч брендів (Samsung, Nike, Jacobs, Schwarzkopf & Henkel, Sony, Apple, PepsiCo та інші) ефективно використовують запахи (це і бізнес-аромати для приміщення, і ароматизація товарів, і ароматна реклама) для просування своїх продуктів і роботи з аудиторією. Аромамаркетинг (або scent marketing) став одним із найбільш швидкорослих напрямів маркетингу, багато в чому – завдяки мультидисциплінарному підходу, адже тут спільно працюють маркетологи, вчені, ольфакторні фахівці, парфумери, які постійно впроваджують інноваційні послуги аромабрендингу й аромамаркетингу для кожного сегмента аромаринку.

Яким ви бачите сучасне й майбутнє аромамаркетингу в Україні?

Якщо говорити про Україну, то тут я поки відчуваю лише одну перешкоду, яку цілком можна подолати, – певний скепсис із боку власників брендів. З огляду на відносну новизну та екзотичність аромамаркетингу для нашого ринку, можна зрозуміти таке ставлення до цього напряму. Саме тому я вважаю своїм ключовим завданням разом із командою Ol.factory допомогти українському бізнесу дізнатися більше про аромати: насамперед, як запахи створюють емоційні зв’язки і навіщо потрібні послуги розроблення індивідуальних ароматів для бренду. Крім того (і тут, думаю, зі мною погодиться багато хто), зараз наш інформаційний простір переобтяжений. Мені здається важливим і цінним за допомогою ароматехнологій робити цей простір більш радісним і чуттєвим. Ми допомагаємо брендам упроваджувати правильну комунікацію з клієнтом, що зі свого боку дозволяє бізнесу робити покупців щасливішими. У результаті це сприяє підвищенню продажів без агресивного маркетингу.

Приходьте до нашого простору – моя команда закохає вас в аромати!

Ми запропонуємо готові композиції або ж створимо унікальний аромат із нуля! І звісно ж, посмакуємо разом ольфакторною кавою!

Консультація за тел.: +38 (067) 656-53-43 

Сайт