Кирило Куницький знає все про систематизацію бізнесу й сильні команди. Серед випускників програм його ос- вітньо-консалтингової компанії «Бізнес-Конструктор» – тисячі успішних підприємців і засновників бізнесу. Ми поговорили з Кирилом про те, які інструменти використовує особисто він для мотивації своїх співробітників, яких помилок варто уникати стартапам, і дізналися, чи бувають в успішних підприємців вихідні.
Ви й ваша команда працюєте з тисячами підприємців. Яких, на вашу думку, найпоширеніших помилок припускаються підприємці в управлінні бізнесом?
Основна помилка більшості підприємців – недостатня увага до розвитку власних управлінських компетенцій на старті бізнесу. Власник бізнесу – це така ж сама професія, як юрист, лікар, механік або інженер. Ми можемо уявити, що станеться, якщо кардіохірург почне оперувати, не отримавши належної підготовки. Рано чи пізно він навчиться робити операції, але ціна навчання методом проб і помилок буде дуже драматичною. При цьому багато хто починає свій бізнес за принципом «вплутаємося в бій, а потім розберемося, як все це працює». У результаті вони самі себе затримують у розвитку. У світі розроблено велику кількість управлінських інструментів, які дозволяють створювати системний бізнес, що успішно працює. Тому одне з найважливіших завдань підприємця – стати жадібним до пошуку цих інструментів, щоб не гальмувати себе в розвитку. На щастя, кількість наявних джерел їх вивчення величезна, і «Бізнес-конструктор» є одним із них.
Розкажіть про вашу компанію «Бізнес-Конструктор». Для кого її створено та яку цінність вона має?
Існують сотні тисяч підприємців, які неефективно займаються бізнесом і, як результат, не реалізують потенціал тих бізнес-ідей, які лежали в основі створення їхньої компанії.
Власник бізнесу – це така ж сама професія, як юрист, лікар, механік або інженер
Я і моя команда є технологами бізнесу. Ми збираємо кращі управлінські інструменти з усього світу, ретельно їх тестуємо й допомагаємо власникам бізнесу користуватися цим досвідом у своїх компаніях. Власне кажучи, ми є освітньоконсалтинговою компанією. Тобто ми не займаємося тільки навчанням або тільки консалтингом. Ми поєднуємо ці процеси й створюємо інноваційний продукт, що доз- воляє власнику дуже швидко навчатися і впроваджувати інструменти. Найпопулярнішим і найуспішнішим серед таких продуктів є наша програма «Власник бізнесу 2.0». Її випускниками є тисячі підприємців: від невеликих стартапів до власників таких компаній, як мережа кінотеатрів «Планета кіно», «агромат». Серед відомих підприємців такі випускники, як Діма Борисов, Лєра Бородіна, андре Тан, власник компанії «Шериф» Дмитро Стрижов і велика кількість інших бізнес-особистостей.
Ви багато розповідаєте про мотивацію співробітників. Розкажіть про головні принципи мотивації своєї команди.
Одним з головних принципів мотивації є встановлення високої планки для розвитку компанії. Я підбираю в команду виключно амбітних людей, які мотивуються зростанням, розвитком, цікавими проєктами й складними завданнями. Я прагну дати все це всередині компанії. Тобто зробити так, щоб людина, працюючи в «Бізнес-конструкторі», думала приблизно так: «я перебуваю в ракеті, яка безупинно злітає, підкорює нові обрії і ніколи не зупиняється, при цьому створює величезну цінність для тисяч клієнтів. Що виражається у вигляді подяки, відчувається у ставленні до нашої компанії на ринку». Це дає розуміння, що люди ходять на роботу не тільки заради того, щоб заробити гроші, а заради більшої цінності.
Друга важлива складова – це корпоративна культура компанії. Я намагаюся поєднувати дві речі. З одного боку – високий комфорт і
задоволення від робочого процесу, коли в компанії зібрані дійсно яскраві особистості. Коли зранку хочеться йти на роботу, у компанії панує дружня атмосфера, людям цікаво один з одним, а керівництво компанії адекватно ставиться до співробітників. При цьому в компанії існує висока планка вимогливості. Тобто якщо людина перестає відповідати очікуваним результатам на займаній посаді, то
компанія досить швидко з нею прощається. Отже, формується парадигма: «Тут добре й класно працювати, але компанія не мирити-
меться з непродуктивністю». Це дійсно працює. Ми часто звільняємо людей через їхній непрофесіоналізм або невідповідність займаній посаді. я приділяю значну увагу рекрутингу в компанії, тому що від здібностей людей, яких підбирають на різні посади, безпосередньо залежить ефективність бізнесу. Важливо передусім робити ставку на особистісні якості співробітника, тільки потім – на професійні.
Це лише деякі тези в підході до побудови команди, але, застосувавши навіть їх, багато власників вже можуть змінити свою команду на краще.
Розкажіть про свій ідеальний вихідний із сім’єю. Який він і наскільки часто вдається втілити плани в реальність?
Для мене дуже важливим є принцип екології власного життя. Тобто я намагаюся не пускати у своє життя жодних сварок, токсичних людей і подій. Тих самих принципів я намагаюся дотримуватися і в сімейному житті. Більшість вільного часу ми з дружиною проводимо разом і навіть вкрай рідко бачимося з друзями. я люблю подивитися ці- кавий фільм, почитати книгу або поговорити за келихом хорошого вина. Нічого особливого, але я і не вважаю, що вихідні повинні сяяти якимось феєрверком. Головна мета дозвілля – відпочинок і енергетичне відновлення.
І наостанок. Дайте кілька порад підприємцям-початківцям. Із чого потрібно починати бізнес, як вибрати саме свою сферу?
Можу сказати про три головні фактори, які допоможуть досягти успіху. По-перше, вибираючи сферу бізнесу, вкрай важливо знайти те, що я називаю покликанням. Покликання – це поєднання трьох сфер: «люблю», «вмію», «світ відчуває в цьому потребу». По-друге, важливо не вплутуватися в бізнес тільки заради заробітку. Це одна з помилок, яких припускаються багато бізнесменів. Їхнє життя розподіляється на час для себе, коли вони відчувають себе щасливими, і важку нецікаву роботу, на яку вони примушують себе йти, тому що від неї залежить їхній дохід.
І по-третє, стосовно фінансування. я завжди кажу так: «Хороший стартап – голодний стартап». Бізнес, у який на початку влили багато грошей, має набагато меншу вірогід- ність виживання. Такі компанії дуже часто банкрутують. Поєднання цих факторів, а також бажання підприємця дати значну цінність світу, завдяки своїй справі, дають крила й дозволять рухатися вперед, незважаючи на жодні перешкоди. Тому що їх у бізнесі буде дуже багато.